Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
23.01.2023 14:27:27
|
|
|
Umbes nagu praegu imestame, kui kusagil Aasia vaesemas riigis mingi täiesti merekõlbmatu laev põhja läheb. 30 aastat on meid palju muutnud.
|
|
Kommentaarid: 158 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
serviis
Aeg maha 1p
liitunud: 21.07.2004
|
23.01.2023 15:06:14
|
|
|
HDvurle kirjutas: |
See oli algusest peale teada. Klassifikatsiooni järgi oli Estonia rannasõidu laev. |
Kust seda klassifikatsiooni lugeda saab?
tsitaat: |
Tuginedes Stefan Torsselli raamatule “Parvlaev Estonia. Rootsi riigi hukk”, kirjutas Kõusaar oma artiklis: “Estonia ehitati 1980. aastal rannikusõidulaevaks.”
Torsselli raamatu eestikeelsel ilmumisel lükkas ajalehes Postimees selles sisalduvad valeväited ümber staažikas laevandus- ja merendusajakirjanik, ajakirja Meremees peatoimetaja Madli Vitismann (1; 2). Eestis raamatu trükkinud kirjastuse Tänapäev juht Tauno Vahter on tunnistanud, et raamatus sisaldub valeväiteid.
MS Estonia (tellimisel Viking Sally) ehitati 1979. aastal Saksamaal Meyer Werfti laevatehases. Ostu-müügi ning kvaliteedikontrolli dokumente üle vaadates selgub, et Estonia polnud mõeldud vaid rannikusõiduks.
Nimelt ilmneb, et Viking Sally (hiljem Estonia) ehitati 19 Bureau Veritase jälgimisel klass I 3/3 E + Deep Sea Ice Class IA Car/Passenger Ferry, Finnish Sea vastavaks reisijalaevaks. Sallyga võis sõita rahvusvahelisi liine. Bureau Veritase hinnang IA jääklassi ja süvamere kohta tähendas seda, et selle laeva kere oli piisavalt vastupidav, et sõita merd aastaringi, sh jäistes oludes.
1980. aastal Soome jõudnuna hakkas laev sõitma Soome lipu all liinil Turu-Marienhamm-Stockolm, mistõttu pidi vastama Soome ohutusreeglitele. Soome laevandusamet väljastas Viking Sallyle õiguse sõita lühikesi rahvusvahelisi liine, peamiselt Soome ja Rootsi vahel. Vastavalt rahvusvahelisele inimelude ohutuse merel konventsioonile (SOLAS, 1974) tähedas see, et laev ei tohtinud olla kaugemal kui 200 meremiili kaugusel sadamast, kuhu saaks ohutult jääda laeva meeskond ning reisijad. Lähte- ja sihtkoha vahemaa ei tohtinud olla pikem kui 600 meremiili.
Väide, et MS Estonia oli mõeldud vaid rannikusõitudeks ei vasta seega tõele. |
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
|
HDvurle
HV pensionär
liitunud: 03.04.2002
|
23.01.2023 20:59:25
|
|
|
serviis kirjutas: |
HDvurle kirjutas: |
See oli algusest peale teada. Klassifikatsiooni järgi oli Estonia rannasõidu laev. |
Kust seda klassifikatsiooni lugeda saab?
tsitaat: |
Tuginedes Stefan Torsselli raamatule “Parvlaev Estonia. Rootsi riigi hukk”, kirjutas Kõusaar oma artiklis: “Estonia ehitati 1980. aastal rannikusõidulaevaks.”
Torsselli raamatu eestikeelsel ilmumisel lükkas ajalehes Postimees selles sisalduvad valeväited ümber staažikas laevandus- ja merendusajakirjanik, ajakirja Meremees peatoimetaja Madli Vitismann (1; 2). Eestis raamatu trükkinud kirjastuse Tänapäev juht Tauno Vahter on tunnistanud, et raamatus sisaldub valeväiteid.
MS Estonia (tellimisel Viking Sally) ehitati 1979. aastal Saksamaal Meyer Werfti laevatehases. Ostu-müügi ning kvaliteedikontrolli dokumente üle vaadates selgub, et Estonia polnud mõeldud vaid rannikusõiduks.
Nimelt ilmneb, et Viking Sally (hiljem Estonia) ehitati 19 Bureau Veritase jälgimisel klass I 3/3 E + Deep Sea Ice Class IA Car/Passenger Ferry, Finnish Sea vastavaks reisijalaevaks. Sallyga võis sõita rahvusvahelisi liine. Bureau Veritase hinnang IA jääklassi ja süvamere kohta tähendas seda, et selle laeva kere oli piisavalt vastupidav, et sõita merd aastaringi, sh jäistes oludes.
1980. aastal Soome jõudnuna hakkas laev sõitma Soome lipu all liinil Turu-Marienhamm-Stockolm, mistõttu pidi vastama Soome ohutusreeglitele. Soome laevandusamet väljastas Viking Sallyle õiguse sõita lühikesi rahvusvahelisi liine, peamiselt Soome ja Rootsi vahel. Vastavalt rahvusvahelisele inimelude ohutuse merel konventsioonile (SOLAS, 1974) tähedas see, et laev ei tohtinud olla kaugemal kui 200 meremiili kaugusel sadamast, kuhu saaks ohutult jääda laeva meeskond ning reisijad. Lähte- ja sihtkoha vahemaa ei tohtinud olla pikem kui 600 meremiili.
Väide, et MS Estonia oli mõeldud vaid rannikusõitudeks ei vasta seega tõele. |
|
Estoniat ehitati vahepeal ümber. Ramp tehti pikemaks ja ulatus seega visiiri kinnituste lähedale. Visiiri lukk oli vale arvestades avamere tingimusi.
_________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur. |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
|
ref
Kreisi kasutaja
liitunud: 10.08.2003
|
23.01.2023 22:28:28
|
|
|
HDvurle, kõik tehtud tööd ja ringiehitamised olid kooskõlastatud ja kinnitatud klassiühingu poolt. Seega puhtalt paberi peal oli laev sertifitseeritud/ehitatud/kohandatud sellele liinile ja sellesse rolli kus ta õnnetuse ööl seilas. Kas ka tegelikult seis selline oli - see on küsitav. Kas probleemid olid puudulikus hoolduses või juba algselt vigases ehituses - ka see on küsimus...
Muuhulgas tasub arvestada ka fakti, et Estonia oli lääne päritolu laev, meeskond (sh. mehaanikud) olid nõukogude päritolu. NSVLi päritolu masinad olid ebaefektiivsemad ja suuremate lõtkudega, asju ei ehitatud tihedat ja täpset hooldeintervallli arvestades... Võimalik, et mehaanikud ei osanud eeldada pidevat hooldevajadust... võimalik, et vastvabanenud riiki müüdi lihtsalt sommide juures ära trööbatud laev mis sobis peamiselt vaid vanarauaks... võimalik, et rootsi päritolu omanikud püüdsid vaid raha kokku ajada ega võtnud hooldust korralikult...
Küsimusi ja võimalusi on palju, praegused uuringud paljudele neile küsimustele ei vasta (ega peagi). Uuriti vaid kas laev oli merekõlbulik või ei. Ei olnud.
|
|
Kommentaarid: 17 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
HDvurle
HV pensionär
liitunud: 03.04.2002
|
23.01.2023 22:54:56
|
|
|
Vööri tähelepanelikul uurimisel tekkinuks vähegi ajudega inimesel hulk küsimusi. Paraku klassifitseerimisel korralikku ülevaatust ei tehtud.
_________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur. |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
23.01.2023 23:03:18
|
|
|
serviis kirjutas: |
Vaatasin terve selle pressika ära. Kõik võimalused jäeti tegelikult lahti ja uppumise põhjust praeguse seisuga faktiliselt vahearuandes ei ole. Küll aga tõdeti, et peab edasi uurima. |
Hea uurimistöö lõpeb alati soovitusega, mida võiks veel uurida.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
AlvinL
Kreisi kasutaja
liitunud: 04.03.2013
|
24.01.2023 09:12:01
|
|
|
Laev ei lähe lihtsalt põhja lühikese aja jooksul. See merekõlbulikkuse jutt ehk mõjutab seda kui (eba)meeldiv seilata on. Kere on õhku täis, isegi kui ta kummuli käib, elementaarne loogika ütleb, et ta jääb vee alla heljuma.
Täiesti nõus, et mõttetu uurimine.
Kursk toodi sügavamalt pinnale, uuriti, pilt palju selgem. Tehnoloogia on olemas, aga ei - hoopis mingi hauarahu ja mõttetud uhkesõnalised raportid.
_________________ Võimatu on teha midagi lollikindlaks, sest lollid on haruldaselt leidlikud. |
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
24.01.2023 10:04:47
|
|
|
laev võib põhja minna väga lihtsalt ja väga kiiresti, kui selleks sobivad tingimused luua. Ja merekõlblikkus tähendab just seda, kas laev on ehitatud (ja hooldatud ja käitatud) vastavalt, et kõiki merel esinevaid tingimusi taluda. Ei saa aru, miks on vaja hakata ilmselgeid ja ammu paika pandud asju ümber defineerima...
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
AlvinL
Kreisi kasutaja
liitunud: 04.03.2013
|
24.01.2023 10:50:35
|
|
|
See on kõik fine, ei olegi vaja ümber defineerida. Probleem on selles, et jahutakse visiiridest ja umbsõnaliselt mingist merekõlbulikkusest. Suur auk laevakeres on täiesti piisav selleks, et laev põhja läheks ja suur auk laevakeres ongi. Allelujah, vastused! Toogu laev üles, kõik.
_________________ Võimatu on teha midagi lollikindlaks, sest lollid on haruldaselt leidlikud. |
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
24.01.2023 11:08:40
|
|
|
jah, seda et visiir oli eest, tehti kindlaks juba uppumise ööl. Auk keres leiti 30 aastat hiljem, peale uppumist, merepõhjaga kohtumist ja 30 aastat marineerimist. Ülestõstmine teeks selle raipe ilmselt veelgi rohkem katki. Arvad et uputaja jättis laeva kerele oma allkirja ja üksikasjaliku ettekande, et peale ülestõstmist kõik kohe absoluutselt selgeks saab?
Reaalsuskontroll - praeguseks hetkeks ei ole välja tulnud mitte midagi, mis siiani poolt välja toodud uppumise põhjustele vastu vaidleks. Jah, palju rohkem on teada vraki ja selle (praeguse) seisukorra kohta, mingis osas teame täpsemalt, mis ja kuidas juhtus, aga lõppjäreldus püsib siiani.
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
24.01.2023 12:02:00
|
|
|
Kajalood olevat mõned miilid eemal põhjas mingeid künkaid indikeerinud, mis võiks hüpoteesi järgi väljasõidutatud veokid olla. Huvitav, kas tuuker või robot neile ka silma peale viskas?
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
renx09
HV Guru
liitunud: 28.09.2004
|
24.01.2023 12:06:13
|
|
|
Ühes tükis seda üles tõsta ilmselt on nagunii võimatu, ka Kursk lõigati seibideks enne pinnale tõstmist. Ei näe mõtet sellel tõstmisel, kui laev nii madalas vees ja põhjalikud uuringud võimalik teha lihtsalt sukeldudes.
_________________ !! |
|
Kommentaarid: 299 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
240 |
|
tagasi üles |
|
|
SKG
HV Ihaldatuim Poissmees
liitunud: 27.01.2003
|
24.01.2023 13:11:57
|
|
|
rex kirjutas: |
Kajalood olevat mõned miilid eemal põhjas mingeid künkaid indikeerinud, mis võiks hüpoteesi järgi väljasõidutatud veokid olla. Huvitav, kas tuuker või robot neile ka silma peale viskas? |
Kus seda lugeda saaks?
_________________ 17/1/2023, Scart: "Selle sajandi senise möödunud aja üks suuremaid skandaale on hetkel lahti rullumas..." |
|
Kommentaarid: 373 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
3 :: |
313 |
|
tagasi üles |
|
|
serviis
Aeg maha 1p
liitunud: 21.07.2004
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
|
hemmar
HV kasutaja
liitunud: 12.01.2007
|
24.01.2023 14:57:04
|
|
|
SKG kirjutas: |
rex kirjutas: |
Kajalood olevat mõned miilid eemal põhjas mingeid künkaid indikeerinud, mis võiks hüpoteesi järgi väljasõidutatud veokid olla. Huvitav, kas tuuker või robot neile ka silma peale viskas? |
Kus seda lugeda saaks? |
Kui õigesti mäletan, siis 2021 sügise eraalgatusliku uurimise raames käidi künkad läbi ja need osutusid ikka enamjaolt kivimoodustisteks.
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
|
bugbrake
HV kasutaja
liitunud: 10.12.2006
|
27.01.2023 22:29:30
|
|
|
Kas keegi teab mis https://foorum.kipper.ee juhuts? Seal oli väga põhjalik Estonia teemakäsitlus
_________________ Alati teadke, et kuulujutte mõtlevad välja vihkajad, levitavad lollid, aga usuvad idioodid. |
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
|
Etz
HV Guru
liitunud: 27.01.2005
|
27.01.2023 22:44:22
|
|
|
Seal on ju kirjas, mis juhtus
Ei maksnud teenusepakujale arvet ära…
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
Kommentaarid: 223 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
192 |
|
tagasi üles |
|
|
Scott
Kreisi kasutaja
liitunud: 09.08.2016
|
27.01.2023 23:04:25
|
|
|
See arvejutt on vist vaikimisi leht, enne sulgumist oli Kipperis kirjas, et foorumi baas oli vana süsteemiga ja teenusepakkuja lõpetas selle toe ära.
|
|
tagasi üles |
|
|
hemmar
HV kasutaja
liitunud: 12.01.2007
|
27.01.2023 23:44:30
|
|
|
Feissbuukist
Spoiler
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
28.01.2023 00:17:00
|
|
|
Süvariigi ohver.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
Sold OUT
Aeg maha 1p
liitunud: 30.07.2002
|
29.01.2023 10:28:03
|
|
|
Narkardid
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
Kassmees
Kreisi kasutaja
liitunud: 02.01.2007
|
30.01.2023 00:38:35
|
|
|
AlvinL kirjutas: |
Laev ei lähe lihtsalt põhja lühikese aja jooksul. See merekõlbulikkuse jutt ehk mõjutab seda kui (eba)meeldiv seilata on. Kere on õhku täis, isegi kui ta kummuli käib, elementaarne loogika ütleb, et ta jääb vee alla heljuma.
Täiesti nõus, et mõttetu uurimine.
Kursk toodi sügavamalt pinnale, uuriti, pilt palju selgem. Tehnoloogia on olemas, aga ei - hoopis mingi hauarahu ja mõttetud uhkesõnalised raportid. |
Estonia ja Kursk on väga erinevad laevad ja neile võibolla ei saa läheneda samade meetoditega. Kursk oleks ka tervena kätte saadud, ainult väidetav torpeedode ohtlikkus sundis tõstjaid sellel nina maha nüsima. Allveelaev on ehitatud taluma rõhku mitmesaja meetri sügavuses, seega võib selle korpus olla kordades tugevam tavalise reisilaeva korpusest. Ja see tähendab, et reisilaeva tuleb tõsta palju ettevaatlikumalt. Mäletate, kui suur töö tehti Concordia juures enne, kui see saadi madalikult minema lohistada?
|
|
Kommentaarid: 57 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
46 |
|
tagasi üles |
|
|
Volum
Kreisi kasutaja
liitunud: 18.01.2006
|
31.01.2023 22:19:35
|
|
|
Hetkel taas toimib.
_________________ Tellin originaal A-varuosasi saksast. 15-70% soodsamalt kui esindustes!
Teostan diagonstikat tehasetasemel: BMW, VAG (Audi, VW, Seat, Skoda ja kaubikud), Volvo (sõiduautod), Scania - Tartus, Põlvas ja lisatasu eest Võrus. |
|
Kommentaarid: 18 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
|
serviis
Aeg maha 1p
liitunud: 21.07.2004
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
|
SKG
HV Ihaldatuim Poissmees
liitunud: 27.01.2003
|
16.03.2023 02:54:20
|
|
|
25% palgatousu? Nojah, kusida ju voib
---
15/3/23... Nonii, NSA-lt tuli täna vastus
Eemaldasin enda ja allakirjutanu andmed.
Spoiler
Siin on see dokument, mille nad MS Estonia kohta lõpuks avaldasid:
https://www.upload.ee/files/15024137/Responsive_Docs_for_R_2022_00118.pdf.html
See on 8 lehekülge pikk, hakkan just isegi seda läbi lugema. Ma pole 100% kindel, kuid see siin võib olla selle dokumendi esmakordne avaldamine.
---
Tundub, et rootslased olid ikka väga selle uurimise vastu, tuues põhjenduseks hauarahu ja omaksed, kuigi meedia vahendusel jäi pigem vastupidine mulje, et enamus omakseid mõlemil pool just pooldasid edasist uurimist.
_________________ 17/1/2023, Scart: "Selle sajandi senise möödunud aja üks suuremaid skandaale on hetkel lahti rullumas..." |
|
Kommentaarid: 373 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
3 :: |
313 |
|
tagasi üles |
|
|
|