Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  MS Estonia laevahuku teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 23.01.2023 14:27:27 vasta tsitaadiga

Umbes nagu praegu imestame, kui kusagil Aasia vaesemas riigis mingi täiesti merekõlbmatu laev põhja läheb. 30 aastat on meid palju muutnud.
Kommentaarid: 158 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 150
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
serviis
Aeg maha 1p
serviis

liitunud: 21.07.2004




sõnum 23.01.2023 15:06:14 vasta tsitaadiga

HDvurle kirjutas:
See oli algusest peale teada. Klassifikatsiooni järgi oli Estonia rannasõidu laev.

Kust seda klassifikatsiooni lugeda saab?
tsitaat:
Tuginedes Stefan Torsselli raamatule “Parvlaev Estonia. Rootsi riigi hukk”, kirjutas Kõusaar oma artiklis: “Estonia ehitati 1980. aastal rannikusõidulaevaks.”
Torsselli raamatu eestikeelsel ilmumisel lükkas ajalehes Postimees selles sisalduvad valeväited ümber staažikas laevandus- ja merendusajakirjanik, ajakirja Meremees peatoimetaja Madli Vitismann (1; 2). Eestis raamatu trükkinud kirjastuse Tänapäev juht Tauno Vahter on tunnistanud, et raamatus sisaldub valeväiteid.
MS Estonia (tellimisel Viking Sally) ehitati 1979. aastal Saksamaal Meyer Werfti laevatehases. Ostu-müügi ning kvaliteedikontrolli dokumente üle vaadates selgub, et Estonia polnud mõeldud vaid rannikusõiduks.
Nimelt ilmneb, et Viking Sally (hiljem Estonia) ehitati 19 Bureau Veritase jälgimisel klass I 3/3 E + Deep Sea Ice Class IA Car/Passenger Ferry, Finnish Sea vastavaks reisijalaevaks. Sallyga võis sõita rahvusvahelisi liine. Bureau Veritase hinnang IA jääklassi ja süvamere kohta tähendas seda, et selle laeva kere oli piisavalt vastupidav, et sõita merd aastaringi, sh jäistes oludes.
1980. aastal Soome jõudnuna hakkas laev sõitma Soome lipu all liinil Turu-Marienhamm-Stockolm, mistõttu pidi vastama Soome ohutusreeglitele. Soome laevandusamet väljastas Viking Sallyle õiguse sõita lühikesi rahvusvahelisi liine, peamiselt Soome ja Rootsi vahel. Vastavalt rahvusvahelisele inimelude ohutuse merel konventsioonile (SOLAS, 1974) tähedas see, et laev ei tohtinud olla kaugemal kui 200 meremiili kaugusel sadamast, kuhu saaks ohutult jääda laeva meeskond ning reisijad. Lähte- ja sihtkoha vahemaa ei tohtinud olla pikem kui 600 meremiili.
Väide, et MS Estonia oli mõeldud vaid rannikusõitudeks ei vasta seega tõele.
Kommentaarid: 2 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 23.01.2023 20:59:25 vasta tsitaadiga

serviis kirjutas:
HDvurle kirjutas:
See oli algusest peale teada. Klassifikatsiooni järgi oli Estonia rannasõidu laev.

Kust seda klassifikatsiooni lugeda saab?
tsitaat:
Tuginedes Stefan Torsselli raamatule “Parvlaev Estonia. Rootsi riigi hukk”, kirjutas Kõusaar oma artiklis: “Estonia ehitati 1980. aastal rannikusõidulaevaks.”
Torsselli raamatu eestikeelsel ilmumisel lükkas ajalehes Postimees selles sisalduvad valeväited ümber staažikas laevandus- ja merendusajakirjanik, ajakirja Meremees peatoimetaja Madli Vitismann (1; 2). Eestis raamatu trükkinud kirjastuse Tänapäev juht Tauno Vahter on tunnistanud, et raamatus sisaldub valeväiteid.
MS Estonia (tellimisel Viking Sally) ehitati 1979. aastal Saksamaal Meyer Werfti laevatehases. Ostu-müügi ning kvaliteedikontrolli dokumente üle vaadates selgub, et Estonia polnud mõeldud vaid rannikusõiduks.
Nimelt ilmneb, et Viking Sally (hiljem Estonia) ehitati 19 Bureau Veritase jälgimisel klass I 3/3 E + Deep Sea Ice Class IA Car/Passenger Ferry, Finnish Sea vastavaks reisijalaevaks. Sallyga võis sõita rahvusvahelisi liine. Bureau Veritase hinnang IA jääklassi ja süvamere kohta tähendas seda, et selle laeva kere oli piisavalt vastupidav, et sõita merd aastaringi, sh jäistes oludes.
1980. aastal Soome jõudnuna hakkas laev sõitma Soome lipu all liinil Turu-Marienhamm-Stockolm, mistõttu pidi vastama Soome ohutusreeglitele. Soome laevandusamet väljastas Viking Sallyle õiguse sõita lühikesi rahvusvahelisi liine, peamiselt Soome ja Rootsi vahel. Vastavalt rahvusvahelisele inimelude ohutuse merel konventsioonile (SOLAS, 1974) tähedas see, et laev ei tohtinud olla kaugemal kui 200 meremiili kaugusel sadamast, kuhu saaks ohutult jääda laeva meeskond ning reisijad. Lähte- ja sihtkoha vahemaa ei tohtinud olla pikem kui 600 meremiili.
Väide, et MS Estonia oli mõeldud vaid rannikusõitudeks ei vasta seega tõele.

Estoniat ehitati vahepeal ümber. Ramp tehti pikemaks ja ulatus seega visiiri kinnituste lähedale. Visiiri lukk oli vale arvestades avamere tingimusi.

_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ref
Kreisi kasutaja

liitunud: 10.08.2003




sõnum 23.01.2023 22:28:28 vasta tsitaadiga

HDvurle, kõik tehtud tööd ja ringiehitamised olid kooskõlastatud ja kinnitatud klassiühingu poolt. Seega puhtalt paberi peal oli laev sertifitseeritud/ehitatud/kohandatud sellele liinile ja sellesse rolli kus ta õnnetuse ööl seilas. Kas ka tegelikult seis selline oli - see on küsitav. Kas probleemid olid puudulikus hoolduses või juba algselt vigases ehituses - ka see on küsimus...

Muuhulgas tasub arvestada ka fakti, et Estonia oli lääne päritolu laev, meeskond (sh. mehaanikud) olid nõukogude päritolu. NSVLi päritolu masinad olid ebaefektiivsemad ja suuremate lõtkudega, asju ei ehitatud tihedat ja täpset hooldeintervallli arvestades... Võimalik, et mehaanikud ei osanud eeldada pidevat hooldevajadust... võimalik, et vastvabanenud riiki müüdi lihtsalt sommide juures ära trööbatud laev mis sobis peamiselt vaid vanarauaks... võimalik, et rootsi päritolu omanikud püüdsid vaid raha kokku ajada ega võtnud hooldust korralikult...

Küsimusi ja võimalusi on palju, praegused uuringud paljudele neile küsimustele ei vasta (ega peagi). Uuriti vaid kas laev oli merekõlbulik või ei. Ei olnud.
Kommentaarid: 17 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 23.01.2023 22:54:56 vasta tsitaadiga

Vööri tähelepanelikul uurimisel tekkinuks vähegi ajudega inimesel hulk küsimusi. Paraku klassifitseerimisel korralikku ülevaatust ei tehtud.
_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.01.2023 23:03:18 vasta tsitaadiga

serviis kirjutas:
Vaatasin terve selle pressika ära. Kõik võimalused jäeti tegelikult lahti ja uppumise põhjust praeguse seisuga faktiliselt vahearuandes ei ole. Küll aga tõdeti, et peab edasi uurima.

Hea uurimistöö lõpeb alati soovitusega, mida võiks veel uurida.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
AlvinL
Kreisi kasutaja
AlvinL

liitunud: 04.03.2013



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 24.01.2023 09:12:01 vasta tsitaadiga

Laev ei lähe lihtsalt põhja lühikese aja jooksul. See merekõlbulikkuse jutt ehk mõjutab seda kui (eba)meeldiv seilata on. Kere on õhku täis, isegi kui ta kummuli käib, elementaarne loogika ütleb, et ta jääb vee alla heljuma.
Täiesti nõus, et mõttetu uurimine.

Kursk toodi sügavamalt pinnale, uuriti, pilt palju selgem. Tehnoloogia on olemas, aga ei - hoopis mingi hauarahu ja mõttetud uhkesõnalised raportid.

_________________
Võimatu on teha midagi lollikindlaks, sest lollid on haruldaselt leidlikud.
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 24.01.2023 10:04:47 vasta tsitaadiga

laev võib põhja minna väga lihtsalt ja väga kiiresti, kui selleks sobivad tingimused luua. Ja merekõlblikkus tähendab just seda, kas laev on ehitatud (ja hooldatud ja käitatud) vastavalt, et kõiki merel esinevaid tingimusi taluda. Ei saa aru, miks on vaja hakata ilmselgeid ja ammu paika pandud asju ümber defineerima...
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
AlvinL
Kreisi kasutaja
AlvinL

liitunud: 04.03.2013



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 24.01.2023 10:50:35 vasta tsitaadiga

See on kõik fine, ei olegi vaja ümber defineerida. Probleem on selles, et jahutakse visiiridest ja umbsõnaliselt mingist merekõlbulikkusest. Suur auk laevakeres on täiesti piisav selleks, et laev põhja läheks ja suur auk laevakeres ongi. Allelujah, vastused! Toogu laev üles, kõik.
_________________
Võimatu on teha midagi lollikindlaks, sest lollid on haruldaselt leidlikud.
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 24.01.2023 11:08:40 vasta tsitaadiga

jah, seda et visiir oli eest, tehti kindlaks juba uppumise ööl. Auk keres leiti 30 aastat hiljem, peale uppumist, merepõhjaga kohtumist ja 30 aastat marineerimist. Ülestõstmine teeks selle raipe ilmselt veelgi rohkem katki. Arvad et uputaja jättis laeva kerele oma allkirja ja üksikasjaliku ettekande, et peale ülestõstmist kõik kohe absoluutselt selgeks saab?

Reaalsuskontroll - praeguseks hetkeks ei ole välja tulnud mitte midagi, mis siiani poolt välja toodud uppumise põhjustele vastu vaidleks. Jah, palju rohkem on teada vraki ja selle (praeguse) seisukorra kohta, mingis osas teame täpsemalt, mis ja kuidas juhtus, aga lõppjäreldus püsib siiani.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 24.01.2023 12:02:00 vasta tsitaadiga

Kajalood olevat mõned miilid eemal põhjas mingeid künkaid indikeerinud, mis võiks hüpoteesi järgi väljasõidutatud veokid olla. Huvitav, kas tuuker või robot neile ka silma peale viskas?
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
renx09
HV Guru
renx09

liitunud: 28.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 24.01.2023 12:06:13 vasta tsitaadiga

Ühes tükis seda üles tõsta ilmselt on nagunii võimatu, ka Kursk lõigati seibideks enne pinnale tõstmist. Ei näe mõtet sellel tõstmisel, kui laev nii madalas vees ja põhjalikud uuringud võimalik teha lihtsalt sukeldudes.
_________________
!!
Kommentaarid: 299 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 240
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SKG
HV Ihaldatuim Poissmees
SKG

liitunud: 27.01.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 24.01.2023 13:11:57 vasta tsitaadiga

rex kirjutas:
Kajalood olevat mõned miilid eemal põhjas mingeid künkaid indikeerinud, mis võiks hüpoteesi järgi väljasõidutatud veokid olla. Huvitav, kas tuuker või robot neile ka silma peale viskas?

Kus seda lugeda saaks?

_________________
17/1/2023, Scart: "Selle sajandi senise möödunud aja üks suuremaid skandaale on hetkel lahti rullumas..."
Kommentaarid: 373 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 313
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
serviis
Aeg maha 1p
serviis

liitunud: 21.07.2004




sõnum 24.01.2023 13:52:09 vasta tsitaadiga

pppd kirjutas:
mingis osas teame täpsemalt, mis ja kuidas juhtus,

Mis ja kuidas on tänaseni tegelikult faktipõhiselt teadmata.
Mööndus: Kui mis on laeva põhjaminek vähem kui tunniga siis jah. Me teame mis juhtus.

SKG kirjutas:
rex kirjutas:
Kajalood olevat mõned miilid eemal põhjas mingeid künkaid indikeerinud, mis võiks hüpoteesi järgi väljasõidutatud veokid olla. Huvitav, kas tuuker või robot neile ka silma peale viskas?

Kus seda lugeda saaks?


Midagi sellest siit:
https://ekspress.delfi.ee/number/94526359/artikkel/94582165/sahinad-estonia-moistatus-kuidas-veel-voisid-autod-ja-muu-kola-merepohja-saada
Kommentaarid: 2 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
hemmar
HV kasutaja

liitunud: 12.01.2007




sõnum 24.01.2023 14:57:04 vasta tsitaadiga

SKG kirjutas:
rex kirjutas:
Kajalood olevat mõned miilid eemal põhjas mingeid künkaid indikeerinud, mis võiks hüpoteesi järgi väljasõidutatud veokid olla. Huvitav, kas tuuker või robot neile ka silma peale viskas?

Kus seda lugeda saaks?


Kui õigesti mäletan, siis 2021 sügise eraalgatusliku uurimise raames käidi künkad läbi ja need osutusid ikka enamjaolt kivimoodustisteks.
Kommentaarid: 11 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 11
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
bugbrake
HV kasutaja

liitunud: 10.12.2006




sõnum 27.01.2023 22:29:30 vasta tsitaadiga

Kas keegi teab mis https://foorum.kipper.ee juhuts? Seal oli väga põhjalik Estonia teemakäsitlus thumbs_up.gif
_________________
Alati teadke, et kuulujutte mõtlevad välja vihkajad, levitavad lollid, aga usuvad idioodid.
Kommentaarid: 6 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 6
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.01.2023 22:44:22 vasta tsitaadiga

bugbrake kirjutas:
Kas keegi teab mis https://foorum.kipper.ee juhuts? Seal oli väga põhjalik Estonia teemakäsitlus thumbs_up.gif


Seal on ju kirjas, mis juhtus icon_rolleyes.gif
Ei maksnud teenusepakujale arvet ära…

_________________
...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Kommentaarid: 223 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 192
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Scott
Kreisi kasutaja
Scott

liitunud: 09.08.2016




sõnum 27.01.2023 23:04:25 vasta tsitaadiga

See arvejutt on vist vaikimisi leht, enne sulgumist oli Kipperis kirjas, et foorumi baas oli vana süsteemiga ja teenusepakkuja lõpetas selle toe ära.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
hemmar
HV kasutaja

liitunud: 12.01.2007




sõnum 27.01.2023 23:44:30 vasta tsitaadiga

Feissbuukist
Spoiler Spoiler Spoiler
Kommentaarid: 11 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 11
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.01.2023 00:17:00 vasta tsitaadiga

Süvariigi ohver.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
Aeg maha 1p
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002




sõnum 29.01.2023 10:28:03 vasta tsitaadiga

Narkardid
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Kassmees
Kreisi kasutaja
Kassmees

liitunud: 02.01.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 30.01.2023 00:38:35 vasta tsitaadiga

AlvinL kirjutas:
Laev ei lähe lihtsalt põhja lühikese aja jooksul. See merekõlbulikkuse jutt ehk mõjutab seda kui (eba)meeldiv seilata on. Kere on õhku täis, isegi kui ta kummuli käib, elementaarne loogika ütleb, et ta jääb vee alla heljuma.
Täiesti nõus, et mõttetu uurimine.

Kursk toodi sügavamalt pinnale, uuriti, pilt palju selgem. Tehnoloogia on olemas, aga ei - hoopis mingi hauarahu ja mõttetud uhkesõnalised raportid.


Estonia ja Kursk on väga erinevad laevad ja neile võibolla ei saa läheneda samade meetoditega. Kursk oleks ka tervena kätte saadud, ainult väidetav torpeedode ohtlikkus sundis tõstjaid sellel nina maha nüsima. Allveelaev on ehitatud taluma rõhku mitmesaja meetri sügavuses, seega võib selle korpus olla kordades tugevam tavalise reisilaeva korpusest. Ja see tähendab, et reisilaeva tuleb tõsta palju ettevaatlikumalt. Mäletate, kui suur töö tehti Concordia juures enne, kui see saadi madalikult minema lohistada?
Kommentaarid: 57 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 46
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Volum
Kreisi kasutaja

liitunud: 18.01.2006




sõnum 31.01.2023 22:19:35 vasta tsitaadiga

bugbrake kirjutas:
Kas keegi teab mis https://foorum.kipper.ee juhuts? Seal oli väga põhjalik Estonia teemakäsitlus thumbs_up.gif

Hetkel taas toimib.

_________________
Tellin originaal A-varuosasi saksast. 15-70% soodsamalt kui esindustes!
Teostan diagonstikat tehasetasemel: BMW, VAG (Audi, VW, Seat, Skoda ja kaubikud), Volvo (sõiduautod), Scania - Tartus, Põlvas ja lisatasu eest Võrus.
Kommentaarid: 18 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
serviis
Aeg maha 1p
serviis

liitunud: 21.07.2004




sõnum 01.02.2023 05:00:41 vasta tsitaadiga

https://ekspress.delfi.ee/artikkel/120136196/meil-on-vaartuste-konflikt-parvlaev-estonia-huku-uurimine-triivib-jalle-karidele
Kommentaarid: 2 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SKG
HV Ihaldatuim Poissmees
SKG

liitunud: 27.01.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.03.2023 02:54:20 vasta tsitaadiga

25% palgatousu? Nojah, kusida ju voib icon_lol.gif



---
15/3/23... Nonii, NSA-lt tuli täna vastus icon_idea.gif icon_eek.gif
Eemaldasin enda ja allakirjutanu andmed.
Spoiler Spoiler Spoiler

Siin on see dokument, mille nad MS Estonia kohta lõpuks avaldasid:
https://www.upload.ee/files/15024137/Responsive_Docs_for_R_2022_00118.pdf.html

See on 8 lehekülge pikk, hakkan just isegi seda läbi lugema. Ma pole 100% kindel, kuid see siin võib olla selle dokumendi esmakordne avaldamine.



---
Tundub, et rootslased olid ikka väga selle uurimise vastu, tuues põhjenduseks hauarahu ja omaksed, kuigi meedia vahendusel jäi pigem vastupidine mulje, et enamus omakseid mõlemil pool just pooldasid edasist uurimist.

_________________
17/1/2023, Scart: "Selle sajandi senise möödunud aja üks suuremaid skandaale on hetkel lahti rullumas..."
Kommentaarid: 373 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 313
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  MS Estonia laevahuku teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.